Skip to main content

Adverteren in zoekmachines met SEA

Ontgrendel het potentieel voor jouw bedrijf met het adverteren in zoekmachines met SEA, ook wel Search Engine Advertising genoemd. Je zult het vast herkennen. Je bent je via zoekmachines aan het oriënteren en plots zie je bovenin de resultaten tekstadvertenties van websites staan.

SEA is dé manier voor het vergaren van leads, het inkopen van conversies en het vermarkten van jouw producten. Door te adverteren in zoekmachines op jouw relevante zoektermen, ben je met jouw website en onderneming altijd zichtbaar bovenin de zoekresultaten.

Wat is het nut van SEA en het adverteren in zoekmachines?

Op moment van schrijven bezit Google 95 procent van de zoekadvertentiemarkt. Microsoft bezit met de zoekmachine Bing ongeveer de overige 5 procent. En, daarbij begint de oriëntatie voor een product of dienst in minstens 70% van de gevallen met een zoekopdracht. Door te adverteren op relevante zoektermen voor jouw business, komen potentiële geïnteresseerden in contact met jouw onderneming. En, je betaalt alleen als een zoeker doorklikt naar jouw website. 

Indien een geïnteresseerde op jouw advertentie in deze zoekmachines klikt, draag jij een bedrag af aan de desbetreffende zoekmachine. Het adverteren in zoekmachines, ook bekend als SEA (Search Engine Advertising), is een effectieve manier om jouw bedrijf prominent weer te geven in zoekmachine resultaten. Wij geven je enkele voordelen:

Zichtbaarheid én herkenbaarheid

Jouw advertenties verschijnen bovenaan in de zoekresultaten op basis van relevante zoektermen, waardoor potentiële klanten jou direct kunnen vinden.

Meetbare resultaten

Met Google of Bing Ads heb je volledige inzichtelijkheid in de prestaties van jouw advertenties, zodat je strategieën kunt aanpassen voor maximale effectiviteit. Bij jouw gewenste doelgroep.

Met ieder budget

Je kiest zelf jouw budget. Je betaalt namelijk alleen voor de klikken op jouw advertenties, niet voor de zichtbaarheid. Het doel is om met een effectieve advertentiestrategie het maximale resultaat voor ieder budget te behalen.

Wil je mij inhuren als SEA-specialist?

Wat is nodig voor een effectieve Google Ads-strategie?

Het grootste voordeel van Search Advertising is dus dat je van de ene op de andere dag websitebezoekers kunt realiseren. Het enige wat je nodig hebt is een website- of webshopomgeving.

Door je advertentiemogelijkheden steeds verder uit te breiden, kun je gemakkelijk opschalen. Dat brengt echter ook wat complexiteit met zich mee. Voor een effectieve Google Ads-strategie is het noodzakelijk om rekening te houden met:

Doelstelling & Doelgroep

  • Basis van campagne
  • Verkeer realiseren of harde conversies?
  • Wie is mijn doelgroep?
  • Welke kenmerken heeft mijn doelgroep?

Creëren van advertenties en extensies

  • Relevante, responsieve advertentieteksten
  • Spreek de doelgroep aan
  • Verwerk zoektermen in jouw teksten
  • Maak gebruik van extensies

Zoekwoordenonderzoek

  • Zoekwoordenonderzoek o.b.v. doelgroep
  • Zoekwoorden clusteren en bepalen
  • Optimaliseren van landingspagina’s

Biedstrategieën en budgetbeheer

  • Opschalen van budget van best presterende campagnes
  • Data analyseren, evalueren en optimaliseren
  • Maximaliseer jouw conversies of klikken, zodat iedere euro altijd meer omzet oplevert

Kan ik mijn SEA uitbesteden?

Als freelance specialist in Search Engine Advertising (SEA) bied ik bedrijven de unieke mogelijkheid hun online advertentiecampagnes aan een ervaren professional uit te besteden. Met mijn diepgaande kennis van de laatste trends en updates in zoekmachinealgoritmen, help ik bedrijven om effectievere en efficiëntere campagnes te voeren.

Mijn diensten garanderen niet alleen een kosten-efficiënte aanpak, maar verzekeren ook een continue optimalisatie van uw campagnes om de beste resultaten te behalen. Dit leidt tot een hogere return on investment (ROI), zodat jij je kunt concentreren op andere belangrijke aspecten van de onderneming.