Skip to main content

Adverteren op Social Media

Social Advertising is het adverteren op verschillende socialmediakanalen. De meeste bekende kanalen op dit moment zijn natuurlijk Facebook, TikTok en Instagram, maar ook YouTube wordt gezien als een socialmediakanaal. De meerderheid van de bevolking heeft hier een account en gebruikt dit dagelijks actief. Met betaalde campagnes kun je heel specifiek bepaalde doelgroepen bereiken én verleiden tot het doen van een aankoop.  

Hoe werkt Social Advertising?

Om te begrijpen hoe we op deze kanalen maximaal kunnen inspringen, is een korte introductie over hoe deze kanalen werken wel op zijn plaats. Aan de hand van jouw klik-, surf- en kijkgedrag binnen deze kanalen, wordt er aan de hand van een algoritme een zo’n relevant mogelijke tijdlijn (overzicht van verschillende berichten) getoond.

Dat heeft er mee te maken dat Meta (moederbedrijf van zowel Facebook als Instagram) op basis van jouw gedrag een interesseprofiel kan aanmaken. Voor adverteerders, zoals ons, superhandig. Wij kunnen namelijk gebruik maken van de interesseprofielen die Meta heeft ontwikkeld.   

Op geen enkel ander kanaal kun je zo gericht jouw doelgroep bereiken als op deze social media. Zolang je weet welke doelgroep je wilt bereiken, kun je hier een actieve campagneplanning omheen bedenken. We kunnen namelijk adverteren op zelfgemaakte doelgroepen, die voldoen aan onze vereisten. Dit noemen we targeting.   

Wil je mij inhuren als Social Advertising-specialist?

Welke mogelijkheden in targeting zijn er binnen Social Advertising?

Let your winners run. Vanuit jouw doelgroepdefinitie kijken wij naar de meest geschikte doelgroepen. Op basis van demografische gegevens, interesses, maar mogelijk ook bedrijven die in een bepaalde branche werkzaam zijn. Heb je een eigen klantenbestand? Op basis daarvan kunnen wij ook zogeheten look-a-like doelgroepen aanmaken.

Demografie & Locatie

  • Regionaal óf landelijk adverteren
  • Leeftijd, opleidingsniveau en werk
  • Huiseigenaar of relatiestatus
  • Levensgebeurtenissen
  • Taal

Look-a-like doelgroepen

  • Gelijke aspecten of kenmerken als jouw klanten
  • Gelijke aspecten of kenmerken als de websitebezoekers

Interesses en gedrag

Voorbeelden:

  • Frequente reizigers
  • Financiële situatie
  • Werkzaam in branche
  • Type mobiel of tablet
  • De mogelijkheden zijn zo breed en zo specifiek als jij wil

Remarketing Audiences

  • Opnieuw benaderen van websitebezoekers
  • Interesse getoond, geen conversie gemaakt

Kan ik mijn Social Advertising uitbesteden?

Als freelance expert in social advertising bied ik een gespecialiseerde service voor bedrijven die hun sociale mediacampagnes naar een hoger niveau willen tillen. Met mijn diepgaande kennis van de laatste trends en beste praktijken, zorg ik ervoor dat jouw advertenties maximale impact hebben. Mijn aanpak is altijd up-to-date, resultaatgericht en op maat gemaakt voor jouw specifieke bedrijfsbehoeften.

Samen verzorgen wij jouw social advertising strategieën, zodat we effectief zijn in het bereiken én betrekken van jouw doelgroep. Met als einddoel het vergaren van extra afspraken, leads en uiteindelijk sales.