Skip to main content

Vergroot jouw organische vindbaarheid met SEO

Als je het hebt over de veelvoorkomende start van een klantreis, dan is het wel het zoeken op een bepaalde term in Google. Niet altijd direct wetende wat je nou écht nodig hebt, maar wel op zoek naar informatie om jezelf voor te bereiden op het doen van een aankoop of het afnemen van een dienst.  

Alle informatie die je als onbetaald resultaat vindt in zoekmachines, wordt ‘organisch zoekverkeer’ genoemd. Om te zorgen dat jouw website bij een gewenste term als (één van de) eerste rankt bij de zoekopdracht, zorg je dat jouw website – en pagina’s – SEO-geoptimaliseerd zijn.

Mijn drie pijlers voor SEO

Techniek

De techniek van je website is het absolute fundament voor het vergaren van de maximale posities in Google. Als een bezoeker naar je website wilt en de pagina blijft maar laden, dan wordt dit heel snel afgestraft. Hoeveel perfecte content én autoriteit je als webpagina ook hebt. Bij de techniek van jouw website verbeter ik vooral de:

  • Snelheid van de website
  • Responsive webdesign
  • Gebruikservaring van website
  • URL-structuur
  • Veiligheid en technische problemen
  • Eenvoudig uitlezen van jouw website door Google

Content

Het tweede fundament is content. Het algoritme van Google heeft in de afgelopen jaren zoveel informatie opgedaan, dat het alle slechte content prima kan onderscheiden van de goede content. Het gaat om het bieden van informatieve én relevante teksten aan de doelgroep, die gericht zijn op de veelgebruikte zoektermen. Wij focussen bij content op: 

  • Inspelen op zoekintentie en zoekwoorden
  • Titels, tussenkoppen én content
  • Kwalitatieve en actuele teksten
  • Meta-gegevens (dát wat je ziet in Google)

Autoriteit

De autoriteit geeft aan hoe belangrijk en betrouwbaar de website wordt gezien in de ogen van de zoekmachines. Dit hangt ook samen met een duidelijke navigatie, hiërarchie en interne linkstructuur van je eigen website. De start ligt bij het creëren van een duidelijk in elkaar verweven website. Door met mij samen te werken heb jij straks een duidelijke: 

  • Interne linkstructuur
  • Externe linkstructuur en backlinks
  • Navigatiestructuur

Wil je mij inhuren als SEO-specialist?

Waarom is SEO zo belangrijk?

In de wondere wereld van e-commerce & Digital Marketing is dit op lange termijn het belangrijkste kanaal. De reden? Als je eenmaal op positie 1 staat op een zoekterm met een hoog zoekvolume, krijg je duizenden ‘gratis’ websitebezoekers.

SEO is ook het kanaal dat heet meeste aandacht nodig heeft. Dankzij de lange aanloop die het heeft om de nummer 1-positie te bekleden, maar ook door het steeds weer veranderende algoritme in deze zoekmachines. Om die hogere posities in zoekmachines te bekleden moet je inspelen op alle – door Google deels afgegeven – ranking factoren. Voor de beeldvorming: dit zijn er meer dan 1.000 en deze worden bij iedere update van Google aangevuld of bijgesteld. De ranking factoren zijn te verdelen in drie belangrijke pijlers, namelijk techniek, content en autoriteit.

Kan ik mijn SEO uitbesteden?

Absoluut! Het uitbesteden van SEO kan een slimme zet zijn. SEO is een complex en voortdurend veranderend landschap.

Het vereist specifieke kennis en ervaring om optimale resultaten te behalen. Als je niet bekend bent met de nieuwste algoritme-updates, zoekwoordtrends en technische optimalisaties, kan het uitbesteden van SEO de efficiëntste manier zijn om jouw online prestaties te verbeteren.

Als ervaren SEO-professional ontwikkel ik strategieën op maat, zodat we je concurrentie voorblijven en zorgen voor een duurzame groei van organisch verkeer. Dit geeft jou de ruimte om je te concentreren op jouw kernactiviteiten, terwijl je profiteert van een sterke online aanwezigheid.

Welke resultaten heb je behaald?

Ontketen het potentieel van jouw online zichtbaarheid met mijn bewezen SEO-resultaten! In mijn ervaringen als SEO-specialist heb ik al flink wat prestaties behaald in diverse branches, zoals huis- en tuinproducten, banden, maar ook in vloeren en verzekeringen.

Maar, SEO gaat verder dan alleen scoren op specifieke zoektermen. Mijn benadering heeft gezorgd voor een uitgebreide en consistente groei van organisch verkeer op verschillende zoekopdrachten. Goed vindbaar zijn is namelijk niet genoeg voor een constante klantenstroom.

Daarnaast beheer ik een succesvolle reisblog, waar ik maandelijks duizenden bezoekers verwelkom door de inzet van relevante, boeiende content in combinatie met een SEO-strategie. Zo trek je niet alleen klanten, maar houd je ze ook vast.

Hoelang duurt het totdat ik vindbaar ben in Google?

De start ligt bij het aanbieden van jouw website aan Google. Vanaf hier weet de zoekmachine jouw website te vinden en kan het grote indexeren beginnen. Hoe groter jouw website wordt, des te beter jouw vindbaarheid op lange termijn zal worden. 

SEO is continue blijven optimaliseren. Google vertelt nooit exact hoe de algoritmes werken en hoe je met jouw website hier perfect op in kunt spelen. Wél geven zij aan welke updates zij doorvoeren en hierop moet je dus kunnen voorsorteren. Vanuit eigen ervaringen weet ik inmiddels aan welke knoppen ik wel en ook zeker niet moet draaien.   

De tendens rondom SEO is vaak dat het resultaat lang op zich laat wachten. Het duurt bij nieuwe content in een zoekmachine als Google vaak tot wel zes maanden voordat je eindelijk rankt op de positie waar je hoort. Daarentegen is dit wél de meest duurzame optie, aangezien je niet zomaar van de ene op de andere dag verdrongen kan worden. Bovendien zijn de klikken naar jouw platform gratis, ongeacht het aantal bezoekers.  

Hoe lager het zoekverkeer rondom een bepaalde zoekterm, hoe eenvoudiger het is om sneller te ranken op een bepaalde zoekterm. Vaak zijn dit zogeheten longtail keywords, wat neerkomt op zoektermen met meer dan drie woorden. Ook locatie specifieke zoektermen zijn relatief eenvoudig om snel én goed vindbaar op te worden.